Latviešu valodas izmantošanas proporcijas palielināšana nacionālo minoritāšu izglītības programmās nolūkā uzlabot valodas prasmi pati par sevi ir likumīgs mērķis, un šīs proporcijas palielināšana nešķiet neadekvāta, paziņojusi Venēcijas komisija, rezumējot Latvijas tiesību normu analīzes rezultātus. Tomēr tās eksperti uzsver, ka reforma spēj sasniegt mērķi tikai tad, ja ir atbilstošas metodikas, mācību līdzekļi un skolotāji, kuri prot latviešu valodu. Turklāt valodu regulējums vispār nebūtu jāpiemēro privātas mācību iestādēs, bet bērnudārzu programmas būtu jāpārskata par labu minoritāšu valodām. Venēcijas komisija (Eiropas Komisija par demokrātiju caur tiesībām) ir Eiropas Padomes vadošā ekspertu institūcija, turklāt visnotaļ autoritatīva. Tās secinājumiem ir rekomendējošs raksturs. Nupat publiskoto 27 lappušu ziņojumu komisija gatavoja kopš šā gada februāra.

https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/eiropas-padomes-eksperti-latvijas-ieceretaja-valodas-reforma-izglitiba-daudz-kas-japarskata.a364638/

arī krievu valoda: https://rus.lsm.lv/statja/novosti/politika/eksperti-soveta-evropi–latvii-mnogie-momenti-jazikovoy-reformi-v-obrazovanii-sleduet-peresmotret.a364495/