Artūrs Ņikitins (1936-2022) – grafiķis, gleznotājs. Profesors.

1962. gadā beidz LVMA Grafikas nodaļu, diplomdarbs – ofortu cikls „Novorosijskas strādnieki” (vad. A. Apinis). Strādājis par estampu meistaru kombinātā „Māksla” (1963 – 65), pedagogu LMA Dizaina vakara kursos (1975 – 92).

Izstādēs piedalās no 1958. gada.

Personālizstādes (kopumā ap 20):

Rīgā 1969, 1972 – kopā ar G. Gigu, M. Rikmani, L. Zikmani; 1975, 1979, 1980, 1981, 1983, 1984, 1985. Jūrmalā 1977, 1989. Frankfurtē pie Mainas 1990, Stokholmā 1991.

Mākslinieku Savienības biedrs kopš 1968. LPSR nopelniem bagātais mākslas darbinieks no 1988.

Darbiem raksturīgas ekspresīvas kompozīcijas, jaunu ideju un nepārtrauktas mākslinieciskas jaunrades meklējumi. Labi pārvalda visas grafikas tehnikas, tomēr iecienītākā ir litogrāfija. (Šopeniāde, 1965; Gadalaiki, 1972; u. c.). . Litogrāfija nereti tiek papildināta ar akvatintu un rezervāžu. Daudz strādājis portreta žanra attīstībā gan grafikā, gan glezniecībā.

80.- 90. gadu mijā aktīvi pievērsies glezniecībai, tapuši cikli par Bībeles tēmām „Desmit baušļi pēc Mateja”, 1990. Izkopis sev raksturīgo dabas un cilvēka uztveri. Daudz strādājis arī akvareļu tehnikā. Darbojies grāmatu grafikā un interjeru veidošanā ar koktēlniecības darbiem un sienu gleznojumiem ( kafejnīca „Jānis”, „13 krēsli”, „Rostoka”, „Staburags”).

Apbalvojumi:

Latvijas Kultūras ministrijas prēmija par triptihu „Černobiļas traģēdija”, 1987. g.

Diploms Tallinas grafikas triennālēs 1977, 1980, 1983.

Prēmija un diploms Viļņas grāmatu grafikas triennālēs 1984, 1987. g.

Saites:

Vesvladivostok.ru – Статья “Мэтр и его Маргарита” – автор Асмик Хараджанян

LSM.LV raksts “Потери – это обязательное условие искусства”

Gorod.lv Мы своих не сдаём (2006 intervija)

BB.LV Акценты Артура Никитина

 

Раффи Хараджанян и Артур Никитин, Фото Н.Лебедева. 2021
А.Никитин. Портрет пианиста Раффи Хараджаняна

YouTube player